خروج یمنی

خروج یمنی

خروج یمنی از نشانه های حتمی ظهور است.(۱) درباره انقلاب و قیام یمنی روایات بسیاری وارد شده است. امام صادق(ع) فرمودند: «خروج این سه تن، خراسانی، سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق می افتد و درفش یمنی از همه هدایت کننده تر است ، زیرا که دعوت به حق می کند. (۲)

روایات می گوید: یمنی در پی نبرد سفیانی با وی وارد عراق می شود. نیروهای یمنی و ایرانی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل می شوند و از روایات چنین ظاهر می شود که نقش نیروهای یمن در نبرد سفیانی نقش پشتیبانی از نیروهای ایرانی است ، زیرا از لحن اخبار چنین فهمیده می شود که طرف درگیر با سفیانی ، مردم مشرق زمین یعنی یاران خراسانی و شعیب هستند ، و گویا یمنی ها پس از یاری رساندن به آنان به یمن باز می گردند. اما در منطقه خلیج ، علاوه بر حجاز، یمنی ها نقش اساسی خواهند داشت ، گر چه روایات ، آن را خاطر نشان نساخته اند ولی به طور طبیعی با توجه به روند حوادث ظهور و جغرافیای منطقه ، بایستی فرمانروایی یمن و حجاز و کشورهای حوزه خلیج در دست نیرو های یمنی، پیرو حضرت مهدی(عج) قرار گیرد.

اخبار مؤید این است که انقلاب یمنی به نهضت ظهور امام(ع) نزدیک تر است تا انقلاب زمینه ساز ایرانیان، حتی اگر فرض کنیم یمنی قبل از سفیانی قیام می کند یا آن که یمنی دیگری زمینه ساز یمنی موعود می باشد. در پاره ای روایات سخن از درفش یمنی به میان آمده که از همه درفش ها هدایت کننده تر است زیرا که دعوت به حق می کند.(۳) احتمالات بسیاری درباره هدایت کننده تر بودن درفش یمنی داده اند ، اما پسندیده این است که درفش یمنی اگر هدایت گری بیشتری دارد به این دلیل است که مستقیماً از رهنمودهای حضرت مهدی(عج) برخوردار می گردد. همچنین یمنی به دیدار حضرتش نائل می شود و کسب شناخت و رهنمود می کند. مؤید این امر هم روایات مربوط به انقلاب یمنی هاست که رهبر انقلاب یمن ، یعنی شخص یمنی را می ستاید و با این عبارات توصیف می نماید: «به سوی حق هدایت می کند» و «شما را به سوی صاحبتان می خواند» و این که «برای هیچ مسلمانی سرپیچی از آن جایز نیست و کسی که چنین کند اهل آتش خواهد بود»، اما انقلاب زمینه ساز ایرانیان ، در روایات آن بیش از ستایش رهبران آن ، ستایش از عموم گردیده است.(۴)

منابع :

۱-منتخب الاثر ، ص۴۵۲.

۲- بحارالانوار ، ج۵۲ ، ص۲۱۰.

۳- بحارالانوار ، ج۵۲ ، ص۲۱۰.

۴- عصر ظهور ، کورانی ، ص۱۶۱.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *